Siste poster

torsdag 4. september 2008

Med åpent sinn på utstilling

På lørdag åpner visstnok den beryktede Høstutstillingen, og denne gangen kan du bryne de små grå på 110 ulike verk av 108 kunstnere. Jeg har alltid tenkt at Høstutstillingen er litt småjålete, men i år trenger du ikke bekymre deg hvis du er en av dem som syns at kunst kan være litt kronglete å få taket på. Juryleder Ingrid Toogood Hovland kan fortelle at de i denne utstillingen har satset på stor variasjon, og forsikrer oss uerfarne kunstkritikere om at man slett ikke trenger "sterk, teoribasert kunnskap" for å nyte utstillingen.

Neida, i år holder det å være åpen, sier jurylederen.

Det er jo glimrende syns jeg. Litt åpenhet skal jeg da alltids klare å hoste opp. Jeg håper bare det er lov med litt fnising også.

Da kommer jeg kanskje.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails