Siste poster

søndag 7. september 2008

Kor e alle heltar hen?

22. september skjer det. Det blir bedre enn julaften og bursdag tilsammen, og det dreier seg selvfølgelig om premieren på tredje sesong av tv-serien "Heroes". Sesongen har undertittelen "Villains", og vil i følge skaper Tim Kring bringe fram en bølge av nye skurker i Heroes-universet.

Jeg må si at ventetiden på sesong 3 har virkelig vært en prøvelse. Sesong 2 fikk et brått avbrudd etter bare 11 episoder da Writers Guild of America gikk ut i 100 dagers streik, noe som førte til at over 12 000 amerikanske manusforfattere lot pennen ligge død. Konflikten førte til utsettelser av de resterende 13 planlagte
episodene av sesong 2 for Heroes. Et hardt slag i magen for ihuga fans med andre ord.

For de som ikke helt skjønner hva som er så stort med Heroes, vil jeg ikke en gang gjøre et slags forsøk på å forklare. Jeg kunne si at det er en tv-serie om superhelter, og det ville være helt feil. Jeg kunne si at det er en tv-serie som befinner seg i kryssningspunktet mellom drama og sci-fi, og du ville få helt feil assosiasjoner. Jeg kunne si at det er en tv-serie som benytter seg av tegneseriens
fortellerstil og estetikk, og det ville være langt fra dekkende.

Det eneste jeg kan si er at hvis du vil vite hva som er så stort med Heroes, må du gjøre det eneste riktige; begynne fra begynnelsen.
Første episode.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails