Siste poster

mandag 10. august 2009

Til Radka

Mandag. Det varsles om at en meteorstorm er på vei, og jeg tenker at natt til torsdag kan mange ønsker slenges ut i mørket. Og mens hallodamen på NRK ønsker meg en riktig god sensommernatt, og det later til at applausen fra direkteoverføringen fra kveldens konsert i Operaen ingen ende vil ta, legger jeg planer for hvilke ønsker meteorene skal få oppfylle før de brennes opp i møte med atmosfæren.

Blame it on my Youth, synger Per Jørgensen i sjelden vakker falsett. Kanskje tenker de alle på Radka. Musikerne, publikum, tv-seerne. Jeg tenker mest på Lorelei, og litt på meteorene før jeg kryper sammen i sofaen og venter på at søvnen skal gjøre meg trett og slapp, og mottagelig for drømmer.

1 kommentarer:

Vibeke sa...

For noen herlige innlegg du har, du skriver knakende bra innlegg! Fant deg fordi du hadde lagt deg til som følger av bloggen min :)

Vibeke

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails