Siste poster

tirsdag 19. august 2008

Blodtørstig vampyrhøst


Ja, like greit å innrømme det først som sist. Jeg er svak for vampyrer. Vel og merke foretrekker jeg å observere dem på avstand, helst via tv-skjemen, og det er nettopp det jeg har tenkt til å gjøre i høst.

7.september setter den amerikanske tv-kanalen HBO i gang med første sesong av dramaserien "True Blood". Serien er basert på en bokserie ved navn Southern Vampire Mysteries av forfatteren Charlaine Harris. Serieskaperen Allan Ball, som også er kjent som mannen bak "Six feet under", står bak vampyrdramaets overgang fra bok til tv.

Rykter sier at gamle Ball-fans ikke er særlig begeistret for det serieskaperen har kokt sammen denne gangen, men jeg for min del velger å stille meg ukritisk positiv inntil katastrofen eventuelt er et faktum og jeg må la skjermen gå i svart.

Verre enn Buffy og Moonlight tilsammen kan det da umulig være.

7 kommentarer:

Amos Keppler sa...

Jeg har alltid lurt på og lurer på hvorfor de ikke lager SKIKKELIGE vampyrhistorier. Jeg leter og leter, men finner ikke. True blood virker heller ikke true, for å si det slik, men jeg kommer til å se den fordi jeg elsker vampyrer...

Thea Sofie sa...

Nettopp! Det blir vel kun med en sesong eller to for denne også regner jeg med....

Anonym sa...

Vampyrer er og blir fassinerende fiktive skapninger. Personlig elsker jeg Brad Pitts film, En vampyrs bekjennelse. Og det er ikke kun fordi han er en kjekk mann å se på.

The Devil You Don't sa...

Amos:
Hva er det du mener med «skikkelige»? Alle vampyrhistorier er jo «laget», så skikkelige historier finnes naturligvis.

Sofie:
Ja, det er mange som mener at denne aldri i verden kommer til å overleve lenge (Sci-Fi Channel spår at den har nær sagt null sjanse til å bli «plukket opp» neste år). For lett for Ball-fans og for tungt og edgy for den jevne amerikaner. Det blir uansett morsomt å se denne sesongen, idéen har i det minste potensiale; TV har blitt nær sagt begredelig etter at Six Feet Under og Carnivàle sluttet, så alt med litt substans tas imot med åpne armer.

Noen som vet når Canal Plus skal begynne å sende det? Samtidig med HBO?

Thea Sofie sa...

Finner ingen kilde på det nå, men mener å ha lest at True Blood skal vises på Canal+ fra 22.oktober.

The Devil You Don't sa...

Det stemmer.

Sendte en mail til Canal Plus. Den begynner 22. oktober på Canal+ First.

Anonym sa...

Artig at kritikkeb om True Blood har fallt til grunn. Serien er en knallsuksess og i Norge krangler tv-kanalene om rettighetene (hørt rykter om at NRK stakk av med seiere). Ingen vampyrhistorier er "mer riktige" enn andre. Det handler om gode historier og troverdige/gode karakterer som treffer oss. Jeg elsker True Blood!

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails