Siste poster

torsdag 26. mars 2009

Standhaftig IKEA-møbelement

I dagens utgave av Dagbladet er et navngitt IKEA-møbelement ute i hardt vær. Møbelementet, som for øvrig er å finne i min egen stue hvor det gjør nytten som både forskammel, arbeidspult og spisebord, omtales som "billig og lett" med tydelig negativ undertone. Samtidig trekkes det paraleller mellom møblementet og Melodi Grand Prix-refrenger av ubestemmelig nasjonalitet, og det er her jeg kjenner at noe i meg begynner å steile.

Til forskjell fra ubegrunnet negativitet og Grand Prix, har mitt Lack-bord har da aldri gjort en flue fortred. Tvert om står det her trofast i vær og vind og lar seg tålmodig utsette for den ene nedverdigende kommentaren etter den andre om sin billighet, letthet og mangel på kvalitet. Og til tross for at det nærmest ble erklært dødt tidligere her i vinter, nektet det å bukke under for bruk- og kast-mentalitetens tyrrani, og reise seg tappert ved hjelp av lim og to skruer.

Mitt lack-bord fyller sin funksjon på utmerket vis, og hvis det atpåtil kan tjene inn en god slump med kroner til inntekt for Kreftforeningen ved å gi ut en grusom dance-låt og sette underholdningsmediene på hodet for et kvarters tid, så gjerne for meg.

"Get up and dance", ja hvorfor ikke?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Synes de bordene er geniale jeg! Skal ikke disse det som koster en 100-lapp;) Dessuten så jegnoe lurt du kunne gjøre med de her om dagen, sjekk ut!
http://www.craftynest.com/2009/03/bamboo-veneer-flowers-ikea-lack-tables/

mb sa...

Hahahahaha. Ja, det var da også... En. Øhm. Sang? xD

Og, ja, LACK rocker. Dårlig sammenligning av dagbladet, buuuuu.

Thea Sofie sa...

Konklusjonen må bli at Lack gjør jobben, og det samme gjør Jan Thomas når han tjener inn 750 000 på singelsalg til inntekt for Kreftsaken før Dagbladet rekker å skrive botox.

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails