Siste poster

onsdag 24. september 2008

Intergalaktisk maraton














Mens enkelte bruker en lørdag i september på å løpe maraton gjennom Oslos gater, er jeg i gang med mitt eget maraton av intergalaktiske dimensjoner. Jeg håper å være i mål en gang før jul, etter fire heseblesende sesonger av sci-fi serien Battlestar Galactica. Jeg har allerede glidd glatt gjennom første sesong, og er snart klar for neste etappe.

Battlestar Galactica gikk på lufta for første gang i oktober 2004, på Sci-Fi Channel. Her hjemme i Norge har du muligens fått med deg serien på NRK, og hvis ikke har du desverre gått glipp av tidenes beste sci-fi serie. Battlestar Galactica tilbyr en fantastisk blanding av action og drama, og hvis du er av dem som er skeptisk til roboter og romskip, kan jeg forsikre deg om at robotene i denne serien, såkalte cylons, er milevis unna å ligne stivbente skrapjern med følelsesløse stemmer. I Battlestar Galactica ligner robotene oss, en imitasjon som gjøres så godt at enkelte av dem ikke en gang er klar over at de ikke er virkelige mennesker.

Glem skrekkmøtene med sci-fi gjennom gamle Star-Trek episoder og Babylon 5. Battlestar Galactica vil garantert gi deg et nytt syn på sjangeren, og hvis du mot all formodning ikke skulle bli frelst, er jeg sikker på at en episode av serien i det minste vil ta knekken på dine verste fordommer mot sci-fi for all fremtid.

Jeg oppfordrer bare alle som ikke allerede har fått med seg Battlestar Galactica til å gjøre som meg: sko deg for maraton og legg i vei.

Et nytt univers venter.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails