Siste poster

fredag 16. april 2010

Ashes! Ashes!

Alt dette snakket om Island og vulkaner får meg av en eller annen grunn til å tenke på Island, og i forlengelsen av det, islandsk musikk. Min kjennskap til musikk fra vulkanøya har lenge begrenset seg til Björk og Sigurd Ros, men via venner med god smak plukket jeg opp et tips om den islandske artisten Hafdis Huld.

Hun falt umiddelbart i smak med sin ubekymrede historiefortellende pop, og da hun var innom Norge i vinter, fikk jeg jammen sjansen til å møte henne for et intervju også for Groove.

Intervjuet kan du lese her.
En sjarmerende video ser du her. Værsågod!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hhmm .. er Island så nær konkurs at de slipper å kjøpe klimakvoter for utslippene sine ..hhmmm ??!!

Espen sa...

Usikker på kven Sigurd Ros er, kjenner berre til Sigur Rós :)

Litt for poppa for min del, men absolutt eit namn eg skal ha i bakhovudet når folk kjem og lurar på artistar frå Island som lagar ubekymra pop! Stilen er god og musikken er godt for øyro i desse vårtider!

Takk for tips!

Thea Sofie sa...

Ops, ja takker. Selvfølgelig skal det være Sigur Rós :)

Er definitivt poppa ja, men hun banker i alle fall Venke Knutson (som mange liker å sammenligne henne med) langt ned i støvlene!

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails