Siste poster

søndag 17. august 2008

Sjokoladepop fra Marit Larsen


Plate nummer to fra Marit Larsen, "The Chase" slippes 13. oktober i år, og mens vi venter på hovedretten kan vi kose oss med en appetittvekker: nemlig førstesingelen fra albumet som har fått navnet "If a song could get me you".

Ja, Marit, hvis denne sangen hadde vært skrevet til meg så hadde du hatt meg på kroken allerede ved første gjennomlytting. Her tas alle poptriksene i boka i bruk, og resultatet er musikk som i mine ører er fengende, uproblematisk, leken og smart. Både som låtskriver og artist mener jeg at Marit Larsen stiller i en klasse for seg her til lands, fordi hun er en av de få som på elegant vis mestrer det kunststykket det er å lage kompromissløs popmusikk uten at det går på bekostning av ærlighet og integritet.

Riktig nok flyter førstesingelen nesten over av elementer som unektelig kan oppfattes som irriterende, vi snakker vi tross alt om popmusikk som virkelig fråtser i sjangerens godteskål, og for de noe mer nøkterne av oss kan det nok bli vel sukkersøtt. Men til Marit Larsens forsvar: sjokolade er også søtt, og likes tross alt av mange.

Etter flere gjennomlyttinger av "If a song could get me you" tviler jeg ikke lenger: Jeg er en av de mange som liker det søtt.

Gi meg mer av Marit Larsen! Sjokolade til folket nå!


Gi Kudos til denne saken!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails